O porțiune de 28 de kilometri din autostrada Nădlac-Arad a fost deschisă traficului

O porțiune de 28 de kilometri din autostrada Nădlac-Arad a fost deschisă traficului
Publicat: 19/12/2014, 19:41

Constructorul autostrăzii Nădlac-Arad și conducerea CNADNR au decis să deschisă circulației 28 de kilometri din șoseaua de mare viteză, după ce lucrările la partea carosabilă au fost încheiate pe lotul I. Astfel, de vineri seară se poate circula între Nădlac și Pecica, însă la ambele capete ale șoselei de mare viteză șoferii vor coborî pe DN7.

La frontieră, autostrada se termină, urmând ca abia în luna iunie 2015 să se facă joncțiunea cu autostrada din Ungaria, care este în lucru. La Pecica, șoferii pot urca pe autostradă de pe DN7, existând un sens giratoriu.

Pentru a se putea da în folosință acest tronson de 28 de kilometri, constructorii au realizat șase kilometri din lotul II, cuprins între Pecica și Arad.

„Lucrările care mai sunt de realizat pe lotul I permit desfășurarea circulației rutiere în siguranță. Circulația va fi permisă diferențiat. Astfel, pe sensul Arad – Nădlac vor circula doar vehicule sub 7,5 tone, pentru că pe drumul de legătură între autostradă și vamă există o singură bandă pe sens, iar tirurile nu pot aștepta controlul de frontieră acolo pentru că ar bloca drumul”, a declarat directorul proiectului autostrăzii Nădlac-Arad, Adrian Adler.

El a spus că se vor continua lucrările pe lotul II, cu termen de finalizare la sfârșitul lunii iunie 2015, perioadă în care ar urma să fie finalizată și autostrada din Ungaria cuprinsă între Nădlac și Mako.

Termenul de finalizare al lotului I este sfârșitul lunii ianuarie 2015, dar lucrările care mai au loc sunt în afara părții carosabile, precum la garduri sau scurgeri pluviale.

Până la finalizarea proiectului, șoferii vor putea circula cu cel mult 100 de kilometri la oră, conform indicatoarelor de restricționare a vitezei amplasate.

Prezent la deschiderea acestui segment din coridorul IV pan-european, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a spus că după ce a parcurs șoseaua în inspecție a constatat că „lucrările pot fi considerate de calitate”.

El a adăugat că anul acesta au fost deschiși circulației 50 de kiloemtri de autostradă, respectiv 22 de kilometri între Orăștie și Sibiu și 28 între Nădlac și Arad.

„Anul viitor sperăm să dăm în folosință Timișoara – Lugoj, lotul II, care are vreo 26 de kilomeri, cu alte cuvinte să se circule de la Sibiu la Deva, apoi de la Lugoj până la Nădlac. Sperăm să se termine lucrarea de la Deva la Ilia, de asemenea de la Gilău la Nădășelu, deci estimăm 50 de kilometri. Acesta este ritmul de lucru”, a spus Neaga.

Referitor la segmentul Sibiu-Pitești, Neaga a declarat că „studiul de fezabilitate este în evaluare, procedură care se va încheia în ianuarie, iar realizarea studiului va dura 17 luni, după care va avea loc licitația pentru atribuirea lucrărilor”, urmând ca „undeva, în 2018, să înceapă lucrările”.

Construcția Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat inițial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrările de construcție pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuție fiind de un an și jumătate.

CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, și a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut și contractul de proiectare și execuție a lotului II după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuție a lucrării era de 84,75%. Lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O profesoară va sta la închisoare 13 ani după ce s-a aflat ce i-a făcut...
Cum arată apartamentul de 2460 de metri pătrați al lui Ion Țiriac. Detaliile din interior...
FOTO. Cum arată blonda care l-a asaltat pe fiul celebrului milionar român
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
GALERIE FOTO Comoara din pădure: o femeie a descoperit într-un hambar abandonat 50 de mașini...
Povestea emoționantă a lui Patrocle, câinele căutat de toată România. Este căutat cu disperare de...
I-a turnat zilnic soțului înălbitor în cafea. Ce s-a întâmplat cu bărbatul la scurt timp:...
La ce salariu visează o angajată care ia acum minimul pe economie. "În mână, fără...
Descoperirea secolului! Breaking news!
O filipineză care locuiește în România a dezvăluit motivul pentru care îi place țara noastră:...
Vântul le-a dezgolit pe divele din România! Nu au avut nicio şansă în faţa naturii!...
Simptomele unui ambreiaj defect. Cum îți dai seama dacă ambreiajul trebuie aerisit?
Comisia Europeană: Cote d'Or, Milka, Oreo, Ritz, Toblerone s-au vândut la preţuri mai mari în...
Un COSMONAUT de TOP este CONVINS că NU suntem singuri în Univers
Marele actor al României s-a stins mult prea devreme. Drum lin, maestre!
Pro TV pregătește marea lovitură. Filmările au început
Locul de muncă plătit regește, cu până la 100.000 dolari pe an. Ce trebuie să...
Ireal cât au ajuns să coste sicriele și locurile de veci în 2024
Răspunsul Gabrielei Cristea pentru urmăritorii care îi spun că fetele ei nu sunt aranjate întotdeauna:...
Imagini rare cu Mădălina Ghenea din adolescență. Dovada supremă că a fost de-o frumusețe răpitoare...
BANCUL ZILEI. Ora de fizică. Profesoara îi întreabă pe elevi de unde vine curentul. Doar...
Witold Pilecki, spionul polonez de la Auschwitz
×